main logo
534

Reacția Poștei Moldovei, acuzată că unele ajutoare sociale nu ajung la beneficiari

După ce Curtea de Conturi a identificat mai multe nereguli, precum că ajutoarele sociale nu ajung la beneficiari, Poșta Moldovei a venit cu o reacție.

Reacția Poștei Moldovei, acuzată că ajutoarele nu ajung la beneficiariFoto: facebook.com/Posta.Moldovei

"Întreprinderea își execută obligațiile asumate, de plată a prestațiilor sociale, în strictă conformitate cu cadrul normativ în vigoare și contractele încheiate cu Casa Națională de Asigurări Sociale. Acestea sunt două la număr, cu diferite prestații sociale, modalități și termene de achitare și raportare", se arată într-un comunicat al instituției, transmite Știri.md

Astfel, potrivit contractelor, se presupune că aceiași persoană trebuie să vină la oficiu poștal de atâtea ori de câte drepturi sociale beneficiază și Poșta Moldovei nu poate influența acest fapt. CNAS stabilește data de achitare a fiecărei prestații sociale și transferă pe conturile Întreprinderii banii la dăți diferite.

Totodată, Poșta Moldovei comportă obligația de achitare a drepturilor sociale la solicitarea acestora de către beneficiari, iar urmare a nesolicitării, sumele neachitate sunt restituite la conturile CNAS.

"Reieșind din condițiile contractelor, precum și cadrului normativ în vigoare, sarcina de informare a beneficiarilor despre dreptul la ajutor social nu a fost pusă pe seama Î.S. „Poșta Moldovei” și nici nu a existat o astfel de solicitare", se arată în comunicat.

Potrivit Poștei Moldovei, pretendentul la dreptul social, depune o cerere la structurile de asistență social, pentru a i se stabili acest drept. Structurile de asistență socială, informează în scris beneficiarul despre stabilirea dreptului la ajutor social și modalitatea de primire.

"Sarcina de informare a beneficiarilor nu aparține Î.S. „Poșta Moldovei”, ci structurilor de asistență socială, iar Î.S. „Poșta Moldovei” la rândul său nu a refuzat niciodată beneficiarii care au solicitat plata, și și-a executat corespunzător obligațiile de achitare, așa cum au fost solicitate de CNAS și reflectate în contract.

Nu poate rămâne nemenționat faptul că CNAS utilizează un sistem informațional învechit și epuizat din punct de vedere tehnologic, ce se limitează în continuare pe schimb de date în baza de fișiere (zeci de tipuri de plată, cu zeci de fișiere pe fiecare tip de plată)", menționează instituția. 

Î.S „Poșta Moldovei” este gata să depună efort, împreuna cu partenerii din cadrul CNAS, pentru a soluționa această deficiență prin asistarea la procesul de modernizare al acestui sistem informațional.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării