914
0
Reabilitarea unui drum local de 10 kilometri va costa peste 88 milioane
914
0

Administrația de Stat a Drumurilor (ASD) a semnat pe 6 septembrie 2019, contractul pentru îmbunătățirea unui sector de drum local, amplasat în raionul Călărași.

Drumul care face conexiunea dintre două drumuri: R21 (R20-sanatoriul Codru) şi drumul L 376 (Corneşti-Boghenii Noi-Rădeni-Hogineşti), traversând nemijlocit satele Hîrbovăţ, Sverida și Onişcani urmează să fie reparat în decurs de 2 ani, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

Lungimea sectorului de drum ce urmează a fi îmbunătățit constituie circa 10 kilometri, iar lucrările vor fi efectuate de asocierea dintre companiile Nirom-Roz SRL și Nouconst SRL din Republica Moldova.

Potrivit ASD, oferta celor două companii "corespunde în mod substanțial cerințelor stabilite în Documentele de Licitație și care a demonstrat că deține capacitatea necesară pentru a începe și a desfășura corespunzător".

Valoarea contractului este de 88,29 milioane lei, în timp ce oferta concurenţilor de la Dromas-Cons SRL a fost de 83,4 milioane lei, adică cu circa 5 milioane lei mai mică. Ultima însă nu a prezentat şi Declaraţia de garantare a ofertei conform cerinţelor licitaţiei. În consecinţă licitaţia contractul a fost semnat cu Nirom-Roz SRL și Nouconst SRL 

Potrivit ASD, din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, timpul planificat pentru finalizarea acestora este de 18 luni, plus 12 luni pentru Perioada de Notificare a Defecţiunilor (perioada de garanţie).

"Acest proiect are o importanță majoră, scopul primordial al acestuia fiind asigurarea accesului către centrele de educație, sănătate și comerț a cetățenilor din zona respectivă, precum și îmbunătățirea condițiilor drumurilor din regiunea rurală. În localitățile Sverida, Hîrbovăț, Onișcani funcționează un gimnaziu, Școala Republicană Internat Speciala Pentru Copii Hipoacuzi, și 2 grădinițe. De asemenea, funcționează Unitatea de salvatori și pompieri regională, 2 cămine culturale și o mănăstire", se arată într-un comunicat al ASD.

Lungimea totala a coridorului este de 9,9 kilometri, dintre care 5,9 km sunt prin extravilan și 4 km prin localități. Îmbrăcămintea rutieră existentă este de două tipuri: din piatra sparta și din beton asfaltic.

Principalele defecte sunt: fisuri transversale și longitudinale, făgașe, faianțările în bloc, ondulații şi deteriorarea marginilor. Pe coridorul dat sunt 13 de podețe existente, care urmează a fi reparate, dintre care 5 înlocuite, dar şi un pod existent care urmează a fi reparat. Siguranța rutieră urmează a fi îmbunătățită prin amenajarea intersecțiilor, aplicarea semnelor rutiere, parapetelor metalice, stâlpilor de ghidare și a marcajului rutier, susţine ASD.

Menționăm că banii pentru acest proiect provin din cadrul Proiectului de Îmbunătățire a Drumurilor Locale, finanțat de Banca Mondială.

Proiectul prevede că Banca Mondială urmează să aloce în următorii ani circa 80 milioane dolari pentru reabilitarea a 300 de kilometri de drumuri locale.

Lucrările de reparație a primelor patru coridoare urma să înceapă încă anul 2017. Datele ASD arată că la începutul acestui an lucrări se efectuau doar la un singur coridor.

Cât despre companiile câștigătoare, apoi Nouconst SRL și-a majorat anul trecut de 2,5 ori cifra de afaceri: de la 190 milioane lei în 2017, la 532 milioane lei în 2018, ca urmare a contractelor câștigate în cadrul programului Drumuri Bune pentru Moldova. 

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter