Parlamentul are un nou site: Informațiile, mai accesibile cetățenilor
A fost lansat noul site al Parlamentului, care este parte a sistemului informațional e-Parlament. Platforma prezintă într-o formă mai accesibilă informații destinate cetățenilor, societății civile și jurnaliștilor.
Noul site cuprinde informații despre structura Parlamentului, activitatea parlamentară, relațiile externe, transparența decizională și Secretariatul Parlamentului, transmite Știri.md.
„Pagina web permite accesul rapid la unele blocuri de informații de interes major, cum ar fi proiectele de acte normative, ședințele plenare, ale comisiilor permanente, controlul parlamentar, e-Petiții, agenda parlamentară zilnică, ultimele știri, declarații, anunțuri etc.
Pagina principală include și linkurile directe spre conturile și paginile Parlamentului de pe rețelele sociale, spre galeriile foto și video ce reflectă activitatea parlamentară, spre transmisiunile în direct ale evenimentelor, dar și spre pagina destinată cetățenilor pentru programarea unei vizite la Parlament. Este inclus și un capitol care reflectă datele statistice privind activitatea parlamentară. Versiunea veche a site-ului va rămâne actualizată până la sfârșitul anului curent și va putea fi accesată la adresa old.parlament.md. În același timp, pe noul site sunt accesibile toate inițiativele legislative înregistrate din data de 1 ianuarie 2023.
În prezent, noul site este la etapa de populare cu informație. În cazul în care identificați unele scăpări sau aveți sugestii, vă rugăm să contactați Secretariatul Parlamentului la adresa de e-mail it@parlament.md”, comunică instituția parlamentară într-un comunicat.
De menționat că sistemul informațional e-Parlament conține, pe lângă noul site al Parlamentului, sistemul de management al documentelor legislative și e-Vot, componente care au fost lansate anterior și sunt utilizate în activitatea Legislativului.
Sistemul de management al documentelor legislative asigură următoarele procese de lucru: depunerea, înregistrarea și distribuirea în format digital a inițiativelor legislative; depunerea și înregistrarea amendamentelor; organizarea și documentarea ședințelor comisiilor permanente, ale Biroului permanent și ale ședințelor plenare, procesul de examinare și adoptare a proiectelor de acte normative și modificarea automată a statutului proiectelor, precum și controlul parlamentar.
Componenta e-Vot oferă posibilitatea de a arăta, în timp real, prezența deputaților, cvorumul, aprobarea ordinii de zi, solicitarea de a lua cuvântul, precum și votul electronic. Astfel, procesul de vot este unul transparent, securizat și precis.