main logo
949

Monica Babuc: Elevii vor avea de făcut mai puţine teme pentru acasă

Elevii nu vor mai petrece ore întregi făcându-şi temele pentru acasă şi vor avea timp suficient pentru odihnă și activități extrașcolare. Mai mult, aceştia vor avea oportunitatea de a propune singuri ce exerciţii să rezolve acasă.

Monica Babuc: Elevii vor avea de făcut mai puţine teme pentru acasăMonica Babuc: Elevii vor avea de făcut mai puţine teme pentru acasă

Declarațiile au fost făcut de ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Monica Babuc, în cadrul emisiunii Replica de la Prime, transmite Știri.md.

"Copiii din ciclul primar, din clasele unu - patru, pot petrece timpul pregătind temele lor de la 45 la o oră, nu mai mult, iar copiii din prima jumătate a clasei întâi nu vor avea sub nicio formă niciun fel de teme pentru acasă, decât desene sau discuții cu părinții sau dezvoltarea imaginii", a declarat ministrul Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Monica Babuc.

"Deseori problema este în cadrele didactice care impuneau cumva elevii sa realizeze niște sarcini din manuale care nu de multe ori erau interesante. Se propune ca să fie sarcinile din perspectiva, în primul rând inteligenții copilului. Dacă mai mult i-ar plăcea să deseneze sau să se ocupe de exerciții creative, el ar putea singur să propună care ar fi sarcinile pentru acasă", a afirmat directorul adjunct al Liceului Academiei de Ştiinţe, Pavel Cerbușca.

Invitaţii emisiunii Replica au mai spus că noua metodologie prevede că elevii îşi vor dezvolta competenţele în domeniile preferate de ei. 

"Au fost elaborate 26 de produse curriculare pe obiecte care sunt aprobate. Avem modificat cadrul de referință a curriculei pentru educația timpurie, un lucru care a fost lipsă. Noi uităm că precedenta etapă celei primare, adică educația din grădiniță, este la fel de importantă ca și celelalte conexiuni după primară", a menționat ministrul Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Monica Babuc.

"Când un copil nu știa ceva, desigur că el încerca să copieze, să trișeze și asta este vina sistemului care îl impune pe acest copil să caute modalități. El trebuie să-și exprime atitudinea și valorile sale, să-și creeze un sistem de valori și va fi mai ușor și pentru copil și pentru societate", a conchis directorul adjunct al Liceului Academiei de Ştiinţe, Pavel Cerbușca.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării