main logo
694

Moldovenii mănâncă tort doar o singură dată pe lună

Moldovenii, se pare, consumă dulciuri mai mult din plăcere decât din disperare. Cei mai mulți dintre respondenții sondajului Magenta Consulting cumpără tort o dată pe lună. 18% servesc tort o dată la 2-3 luni, iar 19% și mai rar.

Moldovenii mănâncă tort doar o singură dată pe lunăCel mai des, acestea sunt procurate pentru evenimente speciale, cum ar fi zilele de naștere, nunțile, cumetriile sau pentru a primi oaspeți.

Cel mai des, acestea sunt procurate pentru evenimente speciale, cum ar fi zilele de naștere, nunțile, cumetriile sau pentru a primi oaspeți. 37% dintre respondenții sondajului Magenta Consulting preferă să includă totuși momente dulci și în rutină, procurând tort pentru a avea ceva gustos la ceaiul cu familia.

Dacă e tort, atunci sovietic și de la supermarket să fie

Moda de a cumpăra torturi de casă există, dar nu este răspândită în Moldova. Aceasta, spre deosebire de țările occidentale, unde dulciurile artizanale se bucură de popularitate pentru prețul mic și ingredientele considerate mai sănătoase. Majoritatea respondenților cercetării Magenta Consulting au indicat faptul că procură torturi de la supermarket sau magazine specializate, precum:

– Franzeluța

– Dulcinella

– Colibri

– Bucuria.

O examinare a listei de produse ale acestor magazine, arată că torturile preparate de ele nu includ renumitele creații din faimoasa patiserie franceză sau, cel puțin, italiană. De cele mai multe ori, este vorba de torturi create în spațiul URSS, cum ar fi: Kiev, Poveste, tort de napolitane. Cum rămâne atunci cu deliciile precum Pădurea Neagră, Croquembouche, Sacher? Pentru mulți moldoveni, mai ales cei care nu au avut ocazia să călătorească peste hotarele țării, aceste denumiri nu spun nimic. Să fie acesta un indiciu asupra lipsei culturii de a consuma dulciuri?

Răspunsul înclină mai mult în favoarea balanței NU. În primul rând, pentru că spre deosebire de țările de peste hotare unde, de regulă, supermarketurile produc torturi la preț mai mic, dar din materie primă ieftină, în Moldova acestea, alături de magazinele specializate sunt competitive atât la capitolul aspect, cât și calitate. Iar în al doilea rând, pentru că deseori sub mărcile sovietice se ascund rețete faimoase din patiseria mondială clasică. Diferă doar denumirea și poate unele ingrediente mai puțin accesibile după ce am fost separați atâția ani de Cortina de Fier. Iar partea bună e că avem loc de extindere, a cunoștințelor și experiențelor gustative, prin urmare.

Metodologie: Sondajul despre consumul de torturi a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion probabilistic stratificat multistadial pe 1104 de respondenți. Cercetarea este reprezentativă la nivel național cu o marja de o eroare de 2,9% la un interval de încredere de 95%.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării