main logo
520

Indemnizaţia pentru urmaşii medicilor decedaţi de COVID: Acte necesare

Urmaşii medicilor decedaţi în lupta cu COVID-19 pot solicita indemnizații în baza unor acte care trebuiesc depuse la organul teritorial de asigurări sociale de la domiciliul solicitantului.

Indemnizaţia pentru urmaşii medicilor decedaţi de COVID: Acte necesareFoto: știri.md

Indemnizaţia se acordă dacă decesul întreţinătorului (personal medical) a survenit ca urmare a infectării în cadrul desfăşurării nemijlocite a activităţii medicale în lupta cu COVID-19, transmite Știri.md.

La cererea de stabilire a indemnizaţiei se anexează următoarele documente în original şi în copie:

– actul de identitate al solicitantului;
– certificatul de deces al întreţinătorului;
– certificatul de căsătorie;
– certificatul ce confirmă că persoana decedată a participat nemijlocit la acţiuni medicale împotriva COVID-19, eliberat de instituţia medicală în care a activat persoana, aprobat în modul stabilit de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecţiei Sociale;
– copia certificatului constatator de deces (formular 106/e), eliberat de Agenţia Naţională pentru Sănătate Publică (care confirmă cauza decesului – COVID-19);
– certificatul despre studii în instituţii de învăţământ de zi (secundar, mediu de specialitate şi superior) al copilului în vârstă de la 18 la 23 de ani;
– acte de stare civilă, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării