Construcția centurii Chișinăului va fi finalizată abia în 2032. Motivul
Construcția centurii Chișinăului, începută cu peste un deceniu în urmă, continuă să întâmpine dificultăți semnificative. În ciuda faptului că primul sector a fost dat în exploatare în 2023, restul șoselei rămâne, deocamdată, doar pe hârtie.

Reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale recunosc că lucrările au devenit mult mai scumpe decât estimările inițiale, iar găsirea surselor de finanțare devine tot mai complicată. Din această cauză, autoritățile estimează că proiectul va fi finalizat abia în 2032, cu doi ani mai târziu decât era prevăzut, transmite Știri.md cu referire la tvrmoldova.md.
Lucrările la primul sector al centurii au durat mai bine de șapte ani, iar acum se află în exploatare o porțiune de peste șase kilometri. Acesta este singurul sector finalizat din cele șase planificate, iar restul rămâne la stadiul de proiect.
Conform autorităților, cel de-al doilea sector ar putea începe abia în 2027, în timp ce pentru sectorul trei sunt încă în desfășurare studiile de fezabilitate.
„Costul total al proiectului a depășit acum 300 de milioane de euro, mult mai mult decât suma estimată inițial. Sectorul patru, cinci și șase ar putea ajunge la o valoare de peste 200 de milioane de euro”, a declarat Nicolae Mîndra, secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
În prezent, autoritățile caută finanțare suplimentară din partea Băncii Europene de Investiții pentru a acoperi costurile suplimentare.
Pe lângă costurile ridicate, un alt obstacol important este exproprierea terenurilor. Proiectul prevede extinderea centurii la două benzi pe sens, iar pe marginea drumului sunt numeroase terenuri private și depozite care trebuie expropriate. Guvernul trebuie să găsească soluții pentru a compensa proprietarii, ceea ce ar putea întârzia și mai mult lucrările.
Anunțat în 2012, proiectul centurii Chișinăului a fost amânat de mai multe ori, iar fiecare termen dat de autorități a fost depășit. Deși în 2023 s-a finalizat primul sector, restul lucrărilor sunt departe de a fi încheiate, iar cetățenii din Capitală trebuie să aștepte încă mulți ani până când vor vedea finalizat acest drum de ocolire crucial pentru reducerea traficului rutier.