Întreprinderea este considerată strategică și nu va fi privatizată. Luna trecută, autoritățile au anunțat că CFM va primi sprijin financiar de la stat pentru modernizarea rețelei, suma finală urmând să fie stabilită la semnarea contractului.
CFM elimină barierele mecanice la 30 de treceri feroviare. Șoferii, îngrijorați
30 de treceri la nivel cu calea ferată din țară vor deveni nedirijate și vor fi semnalizate doar cu indicatoare rutiere. Barierele mecanice vor fi înlăturate, iar personalul responsabil relocat. Măsura este inevitabilă din cauza lipsei fondurilor suficiente, susțin reprezentanții întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM).

Șeful interimar al CFM, Sergiu Cotelnic, susține că decizia vine în contextul scăderii volumului de transport feroviar și al lipsei fondurilor. El a precizat că angajații de la aceste puncte nu vor fi concediați, ci relocați, transmite Știri.md, cu referire la moldova1.md.
„O trecere de cale ferată, asta înseamnă 4-5 angajați, pentru că ei lucrează zi și noapte. Deci, sunt 24/7. Este acolo o persoană care este responsabilă doar pentru a ridica sau nu bariera”, a spus Sergiu Cotelnic.
Dacă traficul feroviar va crește, trecerile pot reveni la statutul dirijat, susține Cotelnic. Totodată, potrivit administrației CFM, toate trecerile vor fi echipate cu semnale vizuale și sonore pentru siguranța participanților la trafic, chiar și fără prezența personalului feroviar. Totuși, șoferii consideră că decizia ar putea pune în pericol siguranța oamenilor.
„-Foarte periculos și foarte greșit. Nu va fi o economie mare. Când se vor întâmpla câteva accidente, atunci vor înțelege că acest lucru nu reprezintă o economie. - Considerați că este o decizie incorectă? - O decizie negândită”;
„Va avea consecințe, sigur. Cum vor ști șoferii că trenul vine sau nu, că ar trebui să stopeze vehiculul? Sigur va avea consecințe. Scump, nu scump, dar trebuie să fie o oarecare siguranță pentru șoferi, pentru copii”;
„Să deservească cum trebuie conform regulilor de circulație”, spun oamenii.
CFM se confruntă cu probleme financiare din august 2022, după reducerea tranzitului feroviar din Ucraina. Pierderile au dus la întârzieri la plata salariilor, iar pentru a face rost de bani, compania a scos la licitație vagoane, locomotive și fier vechi.