Air Moldova: Dorin Recean și Lilia Dabija oferă declarații iresponsabile
Compania aeriană Air Moldova nu a anunțat despre faliment sau sistarea în totalitate a activității sale.
Cu toate că premierul Dorin Recean și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, în continuare oferă declarații iresponsabile despre Air Moldova, compania continuă să parcurgă etapele procesului de restructurare, transmite Știri.md.
Managementul companiei Air Moldova continuă să aplice toate instrumentele legale pentru a nu permite falimentul Operatorului Național, deși autoritățile deja sunt în căutarea „înlocuitorilor”, promovând interesele proprii în favoarea altor operatori privați.
Air Moldova roagă oficialii să se abțină de la implicarea în domeniile în care competențele și cunoștințele lor sunt restrânse în limita informațiilor eronate pe care le dețin.
„Implicarea excesivă a politicului în sectorul privat, în special în cazul Air Moldova, generează astfel de rezultate”, se arată într-un comunicat al reprezentanților Air Moldova, publicat pe rețelele sociale.
Amintim că luni seara, în data de 22 mai, Air Moldova anunța că sistează zborurile până pe 16 iunie. Anterior, compania anunța că nu va efectua zboruri până la sfârșitul lunii mai, deoarece așteaptă decizia instanței privind restructurarea.
În acest context, Dorin Recean a anunțat că, până în iulie, companiile străine vor prelua cursele anulate de Air Moldova.
Totodată, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, a menționat în cadrul unei emisiuni că „avem multe planuri de dezvoltare. La solicitarea prim-ministrului Dorin Recean, suntem pe ultima sută de metri în definitivarea unui plan de dezvoltare a aeroportului și la revizuirea mărimii taxei aeroportuare, mă refer aici la taxa de modernizare care este achitată aici de fiecare pasager la plecare din R. Moldova, nouă euro se încasează la moment. Suma care urma a fi utilizată exclusiv în modernizarea aeroportului. Observăm că nu a fost atins acest obiectiv, facem și aici anumite calcule și analize ca să venim către publicul larg cu anumite dovezi. Obiectivul nostru esențial la moment este să scădem această taxă și să asigurăm evoluția și dezvoltarea aeroportului astfel încât să atragem cât mai mulți operatori, inclusiv operatori low-cost pe piața noastră de servicii aeriene. Suntem la moment în discuții cu diferiți operatori, inclusiv cu cei din România, cu cei din Ungaria, cu cei din Polonia, astfel încât piața noastră să servească loc de prestare a acestor servicii, să fie o piață sigură de dezvoltare și, cel mai important, să acoperim acele destinații de zboruri care nu mai sunt acoperite la moment de Air Moldova”.