main logo
1318

Expert: Campania pentru referendum a fost slabă, fără strategie de comunicare

„Campania de promovare a referendumului a fost una slabă. Nu s-a reușit aducerea în discuție a beneficiilor Uniunii Europene, a fost o discuție dezorganizată despre toate și despre nimic. Totuși, s-a trecut peste acest exercițiu și s-a reușit aducerea la rezultatul de care a fost nevoie. Iată de ce, după al doilea tur de scrutin, Guvernarea ar trebui să dezvolte o strategie de comunicare despre ce înseamnă UE și aderarea la UE”.

Expert: Campania pentru referendum a fost slabă, fără strategieFoto: IPN

Sunt constatările lui Grigore Guzun, expert asociat în relații internaționale și securitate, lansate la dezbaterile publice  „Referendumul a trecut. Războiul hibrid continuă?”, organizate de IPN, transmite Știri.md.

Potrivit expertului, după cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, guvernarea ar trebui să dezvolte o strategie de comunicare detaliată, pentru fiecare segment de populație, despre ce înseamnă proiectul național de aderare la UE, un președinte sau partid pro-european, precum și despre proiectele finanțate de UE.

Grigore Guzun consideră că oamenii au învățat lecția din 20 octombrie și și-au răspuns cât sunt de periculoase narativele de propagandă, care vin de la Kremlin, și că după turul doi acestea nu vor înceta. Expertul a făcut referire la Raportul Comisiei Europene, în care guvernării i se recomandă să le explice cetățenilor mult mai mult despre procesul de aderare la UE.

Expertul este convins că administrația centrală și-a învățat lecția, iar organele de drept au înțeles și conștientizat cât de periculoasă poate fi fraudarea voturilor nu doar pentru administrația statului, dar și pentru oamenii care votează onest. „Votul fiecăruia dintre noi va conta duminică”, a spus Guzun.

În aceeași ordine de idei, Grigore Guzun a spus că scopul grupărilor criminal, a fost să facă un transfer de imagine astfel încât societatea să nu vorbească despre viitorul țării în UE, dar despre eșecurile guvernării sau doar despre partidul de guvernare.

Expertul a remarcat că, între cele două tururi prezidențiale, autoritățile s-au activizat, au efectuat ample verificări și au arestat persoane implicate în fraudarea voturilor. Totuși, recomandă Guzun, autoritățile ar mai trebui să diversifice audiența grupurilor-țintă.

Cel mai important este, în opinia expertului Grigore Guzun, că este necesară comunicarea strategică pe tema proiectelor finanțate de Uniunea Europeană și prioritizarea proiectelor sociale din cadrul planului Comisiei Europene.

Dezbaterea este organizată de Agenția de presă IPN în cadrul proiectului „Un vot corect și informat pentru o Moldovă europeană”, finanțat de Uniunea Europeană și German Marshall Fund.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării