Comunicați țării o știre importantă!×
1
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1
453

Povestea omului care a transformat o mașină în motocicletă ca să-și salveze viața

La începutul anilor ‘90, un inginer francez a reușit imposibilul. A transformat un autoturism într-o motocicletă pentru a se salva din deșert. Dacă n-ar fi fost expert în mecanica auto, mașina stricată i-ar fi adus sfârșitul.

În urmă cu 26 de ani, francezul Emile Leray a devenit primul om care a reușit să transforme, fără unelte sau alte mijloace sofisticate, o mașină în motocicletă în doar 12 zile, în mijlocul deșertului, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.net.

Leray a avut această aventură în Deșertul Sahara, de ale cărui provocări nu era străin, tocmai de aceea l-a și subestimat. A decis să plece din Tan Tan (Maroc) cu un Citroen 2CV, care nu era nici măcar o mașină 4x4. Pe drum, a intrat fără să știe într-un avanpost militar, care i-a blocat înaintarea. Jandarmeria Regală, care este poliția militară marocană, i-a spus francezului că nu are voie să înainteze din cauza unui conflict militar în zonă între forțele marocane și Sahara Vestică.

Leray i-a făcut pe jandarmi să creadă că face cale întoarsă, dar el și-a continuat călătoria, luând-o pe o rută ocolitoare. Din cauza drumului foarte anost, stâncos și plin de bolovani, șasiul mașinii i s-a stricat și a rămas blocat în mijlocul deșertului, departe de civilizație și de orice mijloc de a lua legătura cu ea. Singurul mijloc era mașina, dar devenise imposibil de folosit...cel puțin în forma ei inițială.

Pentru că și-a dat seama de pericolul în care se afla, a calculat care i-ar fi șansele să transforme mașina într-o motocicletă și a făcut inventarul hranei pe care o avea la dispoziție. 

La început, Leray a crezut că întreaga convertire i-ar lua doar trei zile, dar a fost mai greu decât și imaginat când a început să dezasambleze vehiculul.

Cămila de Oțel, cum era poreclită Citroen 2CV, a devenit în doar 12 zile, o motocicletă ciudată, dar perfect funcțională.

„Nu puteam să mă întorc pe jos, era prea departe. Așa că, am intrat singur într-un mod de supraviețuire: am mâncat mai puțin, mi-am monitorizat rezervele de apă și de mâncare astfel încât să-mi ajungă cât mai mult timp”, a povestit inginerul după ce s-a întors în civilizație.

Pentru piesele care trebuiau înșurubate sau găurite s-a folosit de alte piese. Aproape fiecare piesă și-a găsit utilitatea pentru motocicleta improvizată. În ceea ce privește caroseria, i-a servit drept adăpost în momentele când se odihnea.

În cele din urmă, a dus la îndeplinire proiectul, chiar dacă rămăsese de două zile fără apă. Leray păstrează și azi motocicleta care i-a salvat viața și încă este pasionat de celebra Citroen 2CV.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Ați găsit greșeală?
Vă rugăm să ne anunțați!×