main logo
3157

Campanie inedită în Japonia: Țara cere tinerilor să bea mai mult alcool

Guvernul japonez a lansat un concurs la nivel național prin care solicită idei pentru a încuraja oamenii să bea mai mult alcool, după ce o schimbare de atitudine în rândul tinerilor a dus la o scădere a veniturilor fiscale, scrie The Guardian.

Campanie inedită în Japonia: Țara cere tinerilor să bea mai mult alcoolFoto: Profimedia

Tinerii japonezi, la fel ca mulți alții din generația lor din alte părți ale lumii, beau mai puțin decât strămoșii lor şi, într-o proporție tot mai mare, nu beau deloc, transmite Știri.md cu referire la digi24.ro.

Guvernul se teme de implicațiile fiscale ale schimbării atitudinii de la generație la generație. Sake Viva! campania, care este condusă de Agenția Națională de Impozite, le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să vină cu idei de afaceri pentru a revitaliza o industrie afectată de schimbările demografice, de pandemie şi de scăderea interesului. 

Intervenția guvernului vine ca urmare a eșecului înregistrat de industria japoneză a băuturilor, în ciuda campaniilor agresive de marketing de a opri scăderea pe termen lung a consumului de alcool în Japonia, care a început cu mai bine de un deceniu înainte de pandemie. 

Impozitele pe produsele alcoolice reprezentau 3% din veniturile fiscale ale guvernului în 2011, dar au scăzut la 2% până în 2020, potrivit agenției fiscale. Guvernul Japoniei înregistrează un deficit bugetar puternic şi are datorii totale echivalente cu mai mult de două ori PIB al națiunii. 

O scădere a cantității de alcool consumat în Japonia era inevitabilă odată ce populația autohtonă a început să se reducă în urmă cu peste un deceniu, iar proporția cetățenilor cu vârsta de peste 65 de ani a crescut la peste un sfert din țară în urmă cu opt ani. Potrivit cifrelor publicate de agenția fiscală, un adult din Japonia consuma în medie, pe an, în 2020 75 de litri, în scădere față de 100 de litri în 1995. 

Organizatorii concursului speră că participanții vor veni cu produse şi modele noi, precum şi cu planuri de încurajare a consumului de alcool la domiciliu. Ministerul japonez al Sănătății a declarat că nu a colaborat cu agenția fiscală la acest concurs, dar că este în contact constant cu aceasta în ceea ce privește problemele legate de alcool şi sănătate. 

Ministerul a adăugat că se așteaptă ca această campanie să țină cont de cantitatea adecvată de alcool, astfel încât s se evite probleme majore de sănătate.

Spune-ne opinia ta

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării