main logo
2312

Aceste orașe europene îi recompensează pe turiștii care se poartă frumos

După ce zeci de orașe UE au introdus amenzi, taxe și restricții pentru turiști, într-un efort de a combate supraaglomerarea turistică, dar și pentru a sancționa comportamentele nepotrivite, acum încearcă și varianta recompenselor. Mai multe orașe UE au fost inspirate de Copenhaga, care îi răsplătește pe turiștii care se poartă frumos cu tururi gratuite pe canalele din oraș sau cu biciclete pe care să le folosească în timpul sejurului lor. Orașe precum Berlin, Helsinki și Bremen vor să adopte acest model.

Aceste orașe europene îi recompensează pe turiștii care se poartă frumosFoto: antena3.ro

Anul trecut, Copenhaga a introdus inițiativa CopenPay, adică un sistem de recompense și beneficii pentru turiștii care se comportă responsabil în timpul vacanței lor în capitala daneză. Scopul este să le arate călătorilor că acțiunile prietenoase cu mediul pot fi mai ușoare decât cred, într-un efort de a promova turismul sustenabil, transmite Știri.md cu referire la antena3.ro.

Astfel, pe turiștii care ajută în grădinile comuitare, colectează gunoaie sau folosesc transportul public, Copenhaga îi recompensează cu biciclete gratuite pe durata sejurului, tururi cu barca sau chiar un prânz pe gratis.

Urmând exemplul Copenhagăi, alte orașe și destinații de vacanță populare, precum Berlin, Helsinki și Bremen, și-au exprimat interesul de a încerca același sistem.

„De la lansarea CopenPay vara trecută, am fost întâmpinați cu un interes uriaș din partea orașelor și organizațiilor turistice din Europa, Asia și America de Nord, toate dorind să afle mai multe despre CopenPay și experiența noastră,” a precizat Søren Tegen Petersen, CEO al Wonderful Copenhagen, într-un comunicat de presă.

Via Lattea din Italia și Les Gets-Morzine din Franța, oferă, de asemenea, reduceri de până la 25% la abonamentele de schi în acest an vizitatorilor care ajung cu trenul.

Băuturi gratuite și acces la muzee

Recompensarea turiștilor care dau dovadă de un comportament responsabil nu este un concept tocmai nou. Există orașe, precum Londra, care au implementat acest model de câțiva ani, cu succes. 

De pildă, în luna iulie, cunoscută sub numele de „Iulie fără plastic”, turiștii, dar și rezidenții din Londra, au fost recompensați cu băuturi gratuite dacă participă la efortul de curățare al orașului. 

În Elveția, turiștii care aleg să exploreze țara cu transportul public beneficiază de intrare gratuită la peste 500 de muzee cu un Swiss Travel Pass, precum și de reduceri de până la 50% la majoritatea căilor ferate montane.

Compania Wild Sweden, câștigătoare de premii în domeniul turismului, oferă, de asemenea, acces la spa și o masă gratuită la Hotel Savoy din Lulea vizitatorilor care ajung în Laponia suedeză cu trenul, pentru vacanțele dedicate Luminilor Nordului și faunei sălbatice.

De asemenea, primăvara trecută, Normandia a lansat un tarif cu emisii reduse de carbon, oferind o reducere de cel puțin 10% la intrarea în 90 de atracții și situri culturale. Acesta se aplică vizitatorilor care ajung în regiunea de nord a Franței cu autobuzul, trenul sau bicicleta și poate fi folosit la castele, muzee, monumente și parcuri, precum și pentru închirieri de biciclete, plimbări cu canoe și camere de tip escape room, printre alte activități.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării