main logo
916

Elicopterul din ghiozdan: Primul zbor de test al dispozitivului, filmat

Un pilot și-a riscat viața cu un nou mijloc de transport electric. Compania australiană care a produs elicopterul cu rucsac, a publicat mai multe videoclipuri despre primul zbor de test al noului dispozitiv.

Elicopterul din ghiozdan: Primul zbor de test al dispozitivului, filmatFoto: playtech.ro

CopterPack, spre deosebire de alte jetpack-uri alimentate cu gaz, utilizează o baterie pentru a propulsa rotoarele duale ale dispozitivului. Pilotul a decolat dintr-o poziție staționară, iar după un zbor lin de aproximativ un minut, aterizarea a fost una ușoară, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.

În clipul de 69 de secunde, pilotul decolează pe malul mării dintr-o poziție staționară în picioare, similară cu o dronă controlată de la distanță.

După ce a câștigat o altitudine de aproximativ 15 metri, pilotul planează și alunecă prin aer timp de aproximativ 40 de secunde înainte de a face o aterizare lină în picioare.

„La începutul anului trecut am venit cu ideea de a construi un elicopter de rucsac și de a experimenta un tip de zbor foarte unic. Avionul se află în prezent în primele etape de încercare și necesită mai multă dezvoltare. Următorul pas pentru CopterPack este dezvoltarea și testarea unei versiuni a aeronavei care are redundanță mecanică și electronică”, a declarat pentru DailyMail.com inventatorul CopterPack.

Caracteristicile noului mijloc de transport electric

Matt, producătorul CopterPack, a afirmat că ”există o manetă de accelerație pentru mâna dreaptă și un joystick cu trei axe pentru stânga. Nava se mișcă în direcția în care joystick-ul este înclinat. Dacă pilotul îi dă drumul, ”pilotul automat va nivela dispozitivul”. 

Rotoarele au un diametru de aproximativ 91 de centimetri și se conectează la un rucsac cu un cadru rigid cu ”niște pachete de baterii înclinate și o pereche de cotiere plate cu comenzi manuale”, după cum arată New Atlas.

Siguranța unui astfel de dispozitiv este îndoielnică, având în vedere altitudinea atinsă de pilot, care poartă doar o jachetă de piele și o cască de motocicletă, precum și cât de aproape este de rotoarele cu mișcare rapidă. Cursa de a dezvolta un jetpack personal sigur și practic a început însă de ani de zile.

În februarie 2020, șeicul Hamdan bin Mohammed Bin Rashid Al Maktoum a postat filmări care arătau un pilot purtător de jetpack care urca deasupra plajei Jumeirah la o viteză de 240 km/h. 

Decolând de pe o platformă de lansare la Skydive Dubai, parașutistul francez Vince Reffet s-a stabilizat rapid peste apă, apoi a zburat pentru de trei minute înainte de a-și trage parașuta, la o altitudine de aproximativ 4.900 de metri.

Controlat de un operator la sol, Jet Wing este capabil să planeze, să schimbe direcția și să efectueze bucle. Construit de Jetman Dubai, dispozitivul poate atinge o altitudine maximă de 6.000 de metri și o viteză maximă de 400 km/h. Reffet, în vârstă de 36 de ani, a murit în noiembrie 2020, în timpul unui accident de antrenament, în care a pierdut controlul și a intrat într-un backflip la 800 de metri de sol. 

Videoclipul de la o cameră atașată la cască arăta parașuta lui Reffet desfășurată numai după ce s-a prăbușit în pământ.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării