main logo
2969

Un nou pod peste râul Prut va fi construit la Albița-Leușeni

Un nou pod peste Prut va fi construit la Albița-Leușeni pe cea mai tranzitată rută de la frontiera România-Republica Moldova, au anunțat Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova și Ministerul Transporturilor din România.

Un nou pod peste râul Prut va fi construit la Albița-LeușeniFoto: diez.md/Imagine simbol

Aceasta ca urmare a desfășurării ședințelor comisiei moldo-române în domeniul transportului rutier și a grupului de lucru moldo-român în domeniul infrastructurii rutiere, în perioada 16-17 iunie 2022 și semnării mai multor documente protocolare, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Poduri peste Prut

Or, una dintre cele mai mari probleme, accentuată de războiul din Ucraina este infrastructura rutieră și feroviară care nu face față volumului mult mai mare de mărfuri din ultimele luni, ambuteiajele de la punctele de frontieră fiind kilometrice.

Astfel în cadrul grupului de lucru moldo-român în domeniul infrastructurii rutiere, au fost stabilite mai multe acțiuni ce urmează să fie întreprinse de părți:

• crearea comisiei mixte moldo-române pentru implementarea Acordului privind construcția podului Ungheni-Ungheni;
• inițierea negocierilor Acordurilor privind reconstrucția/reabilitarea podurilor rutiere de frontieră peste râul Prut în preajma localităților Cahul-Oancea și a podului Sculeni-Sculeni, dar și construcția unui nou pod la frontiera Leușeni-Albița;
• continuarea conlucrării pentru armonizarea cadrului normativ din domeniul infrastructurii rutiere și absorbția fondurilor europene;
• elaborarea studiului de fezabilitate pentru construcția unor poduri noi peste râul Prut.

"Partea română a efectuat deja expertizele celor 3 poduri existente, de unde a reieșit că la Leușeni-Albița trebuie realizat un pod nou, iar celelalte două trebuie reabilitate", a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu

Tot România realizează studiile de fezabilitate, urmând ca acestea să fie finalizate în acest an.

"De asemenea, au fost discutate problemele de interconectare a sistemului feroviar, în sensul creșterii capacităților de tranzit spre și dinspre Portul Constanța, precum și creșterea fluxurilor de marfă dinspre Portul Giurgiulești din Republica Moldova spre Portul Constanța și Canalul Sulina”, a scris Scrioșteanu.

Liberalizarea, începând cu 1 august 2022, a transporturilor de mărfuri 

Potrivit Ministerului Infrastructurii de la Chișinău s-a decis și:

- liberalizarea, începând cu 1 august 2022, a transporturilor de mărfuri care se derulează în prezent cu autorizații „terță țară”;

- instituirea Grupului de lucru permanent pentru stabilirea procedurii și condițiilor de liberalizare a transportului de persoane prin servicii regulate care urmează să prezinte propunerile Comisiei mixte rutiere, astfel încât liberalizarea să fie aplicabilă din 1 ianuarie 2023;

- instituirea unui moratoriu în ceea ce privește deschiderea liniilor regulate noi între ambele țări, până la sfârșitul anului 2022;

- acordarea a 500 de autorizații transportatorilor moldoveni, pentru anul 2022, pentru serviciile ocazionale neliberalizate în tranzit pe teritoriul României și a 1.500 autorizații de tranzit pentru anul 2023; pentru România vor fi acordate 200 autorizații din partea țării noastre.

Menționăm că în luna mai au fost finalizate lucrările de reabilitare a podului transfrontalier Giurgiulești – Galați, care au durat aproximativ nouă luni, iar investiția a costat circa 8 milioane de lei românești (circa 32 milioane lei moldovenești), asigurată în totalitate de Guvernul României.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării