Un importator polonez vrea să dubleze volumul de fructe moldovenești
Importatorul şi distribuitorul polonez pe piaţa Bronisze din Varşovia - compania Dapol - vrea să dubleze volumul de fructe achiziţionate în Moldova. Acest lucru a fost comunicat de către biroul USAID, care implementează un proiect privind competitivitatea şi durabilitatea zonelor rurale din Moldova.
Importatorul polonez a iniţiat cooperarea cu producătorii moldoveni de fructe după o misiune comercială organizată în septembrie 2022. Începând cu câteva camioane de struguri de masă, Dapol a importat deja peste 700 de tone de prune şi struguri în 2023, transmite Știri.md, cu referire la infotag.md.
Pentru a asigura creşterea durabilă a exporturilor de fructe din Moldova, un proiect USAID a organizat recent o misiune a Dapol la producătorii de fructe din ţară. În timpul vizitei, partenerii polonezi au confirmat că intenţionează să dubleze volumul de prune şi struguri achiziţionaţi în Moldova în acest sezon.
În acelaşi timp, ei au remarcat că o mare parte din consumatorii polonezi sunt sensibili la preţ, cerând produse de înaltă calitate, atractive şi sigure.
„Deşi vânzarea pe pieţele tradiţionale nu necesită certificarea Global G.A.P, avem nevoie de produse bine ambalate şi de înaltă calitate. Periodic, în special la sfârşitul sezonului, există cazuri în care paleţii de produse arată bine la exterior, dar în interior conţin produse de proastă calitate şi mucegăite. Sistemele de control al calităţii trebuie să fie îmbunătăţite. În plus, în ceea ce priveşte calitatea, preferăm strugurii din podgorii irigate sau din sistemul Pergola, dar recomandăm evitarea irigării excesive înainte de recoltare pentru a asigura un termen de valabilitate mai lung”, a declarat purtătorul de cuvânt al Dapol, Maciej Dadas.
Preţurile de la producătorii moldoveni sunt bune, iar calitatea şi ambalajul se îmbunătăţesc semnificativ, a spus acesta.
Polonia este al cincilea cel mai populat stat membru al UE, cu peste 38 de milioane de consumatori. Structura pieţei alimentare poloneze diferă de cea a pieţelor occidentale, pieţele reprezentând 44% din vânzările totale, deşi acest procent este în scădere. Mai mult de 56% din fructele proaspete sunt vândute în lanţuri moderne de magazine, în principal în format discount.