main logo
13519

Premieră în R. Moldova: Un grup de studenți a creat un șopron electric

Premieră în Republica Moldova. Un grup de studenți a creat un carport independent ce permite încărcarea a două sau mai multe mașini simultan.

Premieră în R. Moldova: Un grup de studenți a creat un șopron electricImagine simbol

Despre acest lucru a comunicat pentru Știri.md Cristina Efremov, lector universitar, dr. ing., din cadrul Facultății de Design de la Universitatea Tehnică a Moldovei:

”Noi lucrăm acuma pentru a construi car port-ul, un șopron altfel spus, în parcul UTM, cu stații de încărcare a vehiculelor electrice, respectiv și o zonă de agrement.

Proiectul este practic, funcțional și cu un design bine conceput și estetic, ca să arate corespunzător.

Șopronul va  fi dotat cu panouri fotovoltaice, se va calcula desigur și unghiul de înclinare, direcția acestora.

O să fie și stocată energia electrică - aici vom fi unicii din Republica Moldova.

Proiectul este sută la sută realizabil, dar este nevoie de investiții.

Încercăm să câștigăm proiecte ca să putem aduce partea tehnică, componentele, de peste hotare”, a menționat Efremov.

Panourile solare receptează radiația solară de pe ambele părți, față – dos ale panoului. Astfel, producția de energie este substanțial mărită în comparație cu panourile solare clasice. 

Structura este completată de un sistem ce are în centru un invertor, de înaltă performanță.

Stația de încărcare pentru mașina electrică 22KW trifazată / monofazată.

Carport mașina electrică din fotovoltaice este destinat unui număr de 4 mașini electrice.

Include:

- structura metalică completă pentru 4 mașini ( fără soluția de fundare) 

- Panouri fotovoltaice cu sistem de fixare complet capacitate 6 KWp sau 12 KWp

- Invertor trifazic 

- 4x Prize de încărcare Type 2 22KW

- 4x Prize trifazice AC

- Tablou protecții fotovoltaice

- Tablou protecții AC

Caracteristicile principale ale fiecărei stații de încărcare din etapa 1 sunt:

- puterea nominală absorbită: 22 kW, conectare trifazată, corespunzătoare unui curent maxim de 32 A pe fază;

- puterea reală (care poate fi mai mică decât cea nominală) se obține prin negocierea electronică între stația de încărcare și vehiculul electric

Carport care mai înseamnă structură metalică, șopron, cu rol de acoperiș pentru vehicule staționate sub acesta. P

Costul unui carport este în jur de 15.000 Euro la care se adaugă structura metalică care va fi proiectată prin eforturile facultății de Design.

La fel, Efremov a menționat că toate tezele de licență și de master ale studenților de la UTM sunt bazate pe tendințele din societate și sunt elaborare din date și informații reale, iar lucrările finale pot fi utile în diferite sectoare și domenii.

*Acest material a fost produs cu suportul financiar al Uniunii Europene prin Programul „Abordarea impactului crizei energetice în Republica Moldova”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD Moldova. Conținutul materialului aparține autorilor și nu reflectă în mod neapărat viziunea Uniunii Europene.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării