Mii de mașini, vândute în Europa cu airbaguri false și daune ascunse
Un sistem complex de escrocare a fost descoperit de autoritățile din Lituania și Germania, implicând vânzarea a aproximativ 16.000 de mașini secondhand, aduse din Statele Unite și Canada, către diverse țări europene. Gruparea infracțională a reușit să evite plata taxelor și a vândut vehicule extrem de avariate, unele chiar cu bucăți de țesătură în loc de airbaguri, punând astfel în pericol viața șoferilor și a pasagerilor.

Conform autorităților, grupul escrocului opera nu doar în Lituania și Germania, ci și în alte țări europene, printre care România, Ungaria, Ucraina, Portugalia și Belgia. În urma unei anchete amănunțite, s-a descoperit că vehiculele au fost reparate superficial, iar resturi de țesături și îmbrăcăminte erau folosite în locul airbagurilor. Deși câteva dintre aceste vehicule au fost deja scoase de pe drumuri în Germania, numărul exact de mașini care sunt încă în circulație rămâne necunoscut, transmite Știri.md.
Potrivit companiei carVertical, aproximativ 7,2% dintre mașinile importate în Europa provin din Statele Unite, iar multe dintre acestea sunt vehicule avariate, reparate rapid și revândute la prețuri atrăgătoare. Pe lângă daunele ascunse, una dintre cele mai răspândite fraude în cadrul pieței auto din Europa rămâne manipularea kilometrajului, care costă economiile europene aproximativ 5,3 miliarde de euro anual.
În acest context, expertul auto Matas Buzelis subliniază importanța verificării istoricului oricărei mașini secondhand înainte de achiziționare.
„Un raport detaliat al istoricului mașinii vă poate ajuta să înțelegeți ce daune a avut vehiculul, iar un mecanic profesionist poate verifica cu atenție zonele afectate pentru a se asigura că reparațiile au fost făcute corect”, a spus acesta.
Deși fraudele cu kilometraje falsificate sunt o problemă larg răspândită, impactul lor financiar este mult mai semnificativ în Europa de Vest decât în Est, unde piețele auto sunt mai puțin reglementate.
Experții atrag atenția că aceste practici ilegale continuă să pună în pericol siguranța șoferilor și să afecteze economia europeană, iar autoritățile sunt nevoite să intensifice eforturile de combatere a lor.