16 iunie, 11:50
0
2 566

Mogo: Trucuri pentru un consum redus de carburanți Ⓟ

16 iunie, 11:50
0
2 566

Știți care sunt singurele produse ce se scumpesc zilnic în Republica Moldova? Corect! Benzina și motorina. În doi ani prețul carburanților s-a dublat, astfel încât cu 100 de lei am ajuns să cumpărăm doar trei litri de benzină.

Și dacă europenii nu au o problemă să apeleze la transportul public, chiar dacă au o mașină sau chiar două, moldovenii care își cumpără mașini practic nu mai circulă cu troleibuzul. Noi vrem să mergem cu mașina chiar și pe distanțe mici și, mai curând, căutăm să reducem consumul decât să lăsăm mașina în parcare.

Acest lucru poate fi înțeles pe deplin dacă ne aducem aminte cum arată transportul public în orele de vârf, fapt pentru care ajungi deja obosit la locul de muncă sau drumul spre casă este și mai istovitor. Mai mult, parcul auto al Capitalei mai deține în circulație troleibuze vechi în stare deplorabilă, dar chiar și cele noi nu sunt dotate cu aer condiționat, fapt pentru care călătoriile pe timp de vară sunt un adevărat calvar. 

MOGO ține la confortul tău și vine cu sfaturi care te-ar ajuta să optimizezi consumul într-o perioadă în care prețul carburanților bate record după record. Înainte de a enumera trucurile, este cazul să amintim din start că o mașină cu transmisie automată consumă cu 1-2 litri mai mult la fiecare sută de kilometri în comparație cu cele manuale.

1.  Evităm deplasările foarte scurte

Admitem că mașina ta are un consum de 10 litri/100km, iar până la muncă, de exemplu, nu ai de parcurs decât 2-3 kilometri. Pentru această distanță, calcule elementare îți arată un consum de 200-300 de grame. Doar că nu-i chiar așa. În realitate arzi cu mult mai mult.

Chiar și în manualele unor mașini găsești informația că primul kilometru parcurs îți va consuma dublu. Este distanța în care motorul, fiind rece, funcționează la turații mari. Astfel, sfatul nostru este că dacă nu ai de transportat nimic, iar în față ai o distanță de 1-2 kilometri, încearcă să o parcurgi pe jos. Pe lângă faptul că nu te costă nimic, mai adaugi și sănătate.

2.  Viteza constantă

Stilul de condus are cel mai mare impact asupra consumului de carburanți. Lipsa de viziune, accelerarea rapidă, frânarea bruscă sau, într-un cuvânt, condusul agresiv te costă. Deplasarea cu viteză constantă este cel mai important truc pentru un șofer decis să facă economii. Viteza recomandată pentru atingerea consumului optim variază între 60 și 100 km/oră. Dar, adevăratul indicator pentru un consum redus sunt turațiile motorului. Ai grijă ca acestea să fie între 1 500 și 1 800 de rotații pe minut.

Evident că sfatul practic este inutil pentru condusul prin oraș. Dar și pentru trafic în condiții urbane există loc de optimizare. Încearcă să vezi de la distanță ce culoare are următorul semafor ca să nu te prinzi că accelerezi în timp ce ai trebui să pui frână. 

Să venim și cu un exemplu practic. Majoritatea cunosc ieșirea din Chișinău în direcția Orheiului.  La Stăuceni, în vârful dealului, este un semafor cu vizibilitate bună de la distanță, iar acest fapt ne oferă o ocazie perfectă să nu accelerăm în timp ce la 200-300 de metri mai arde culoarea roșie. La fel, dacă prin oraș te-a prins roșu la semafor, nu accelera când se aprinde verde pentru că, cel mai probabil, la următorul semafor iar te prinde roșu.    

3.   Ulei, aer condiționat & presiunea din roți

Pentru final am ținut să adunăm toate trucurile care nu țin de stilul în care conduci. Experții se arată convinși că asupra consumului influențează și calitatea uleiului din motor. Prin urmare, trebuie să știți că lubrifiantul contează nu doar pentru buna funcționare a mașinii, ci și pentru economii imediate.

Acum, practic fiecare mașină are și aer condiționat. Această dotare vă costă cam un litru de carburant la 100 km/h. Nu credem că merită să te coci în mașină pentru o economie nesemnificativă, dar ai putea să renunți la climatizare atunci când confortul termic de afară este acceptabil. Și dacă aveți impresia că deplasarea cu viteză fără aer condiționat și cu geamurile date în jos vă aduce economii, vă înșelați. La viteză de peste 60 km/h, veți avea deja o aerodinamică proastă. Vântul din exterior pătrunde în habitaclu, fapt ce mărește rezistența. Prin urmare, este mai econom, dar și mai sigur să apelezi la aerul condiționat.

Ultima recomandare este despre roți și încărcătură. Presiunea în pneuri nu trebuie neglijată pentru că pneurile umflate sub sau peste normă îți aduc un consum în plus de jumătate de litru.  Ca să afli care este presiunea optimă pentru mașina pe care o conduci, vezi abțibildul din zona portierei șoferului. Dar contează și cât pui în spatele calului de fier. Există șoferi cu deprinderi de melc – de a purta casa-n spate. Trebuie să știți că orice încărcătură în plus influențează consumul. Așa că cei care mai poartă cu ei sacul cu nisip încă din iarnă, poate ar fi cazul să scape de el.

Indiferent de prețul la carburanți, nimic nu este mai important decât siguranța în trafic. MOGO vă dorește drum bun pe bani mărunți, doar că economiile să nu fie făcute nici într-un caz în detrimentul siguranței.   

Pentru o mai pare economie de combustibil, experții MOGO recomandă achiziționarea unui automobil electric sau hybrid. 

Și dacă europenii nu au o problemă să apeleze la transportul public, chiar dacă au o mașină sau chiar două, moldovenii care își cumpără mașini practic nu mai circulă cu troleibuzul. Noi vrem să mergem cu mașina chiar și pe distanțe mici și, mai curând, căutăm să reducem consumul decât să lăsăm mașina în parcare.

Acest lucru poate fi înțeles pe deplin dacă ne aducem aminte cum arată transportul public în orele de vârf, fapt pentru care ajungi deja obosit la locul de muncă sau drumul spre casă este și mai istovitor. Mai mult, parcul auto al Capitalei mai deține în circulație troleibuze vechi în stare deplorabilă, dar chiar și cele noi nu sunt dotate cu aer condiționat, fapt pentru care călătoriile pe timp de vară sunt un adevărat calvar. 

MOGO ține la confortul tău și vine cu sfaturi care te-ar ajuta să optimizezi consumul într-o perioadă în care prețul carburanților bate record după record. Înainte de a enumera trucurile, este cazul să amintim din start că o mașină cu transmisie automată consumă cu 1-2 litri mai mult la fiecare sută de kilometri în comparație cu cele manuale.

1.  Evităm deplasările foarte scurte

Admitem că mașina ta are un consum de 10 litri/100km, iar până la muncă, de exemplu, nu ai de parcurs decât 2-3 kilometri. Pentru această distanță, calcule elementare îți arată un consum de 200-300 de grame. Doar că nu-i chiar așa. În realitate arzi cu mult mai mult.

Chiar și în manualele unor mașini găsești informația că primul kilometru parcurs îți va consuma dublu. Este distanța în care motorul, fiind rece, funcționează la turații mari. Astfel, sfatul nostru este că dacă nu ai de transportat nimic, iar în față ai o distanță de 1-2 kilometri, încearcă să o parcurgi pe jos. Pe lângă faptul că nu te costă nimic, mai adaugi și sănătate.

2.  Viteza constantă

Stilul de condus are cel mai mare impact asupra consumului de carburanți. Lipsa de viziune, accelerarea rapidă, frânarea bruscă sau, într-un cuvânt, condusul agresiv te costă. Deplasarea cu viteză constantă este cel mai important truc pentru un șofer decis să facă economii. Viteza recomandată pentru atingerea consumului optim variază între 60 și 100 km/oră. Dar, adevăratul indicator pentru un consum redus sunt turațiile motorului. Ai grijă ca acestea să fie între 1 500 și 1 800 de rotații pe minut.

Evident că sfatul practic este inutil pentru condusul prin oraș. Dar și pentru trafic în condiții urbane există loc de optimizare. Încearcă să vezi de la distanță ce culoare are următorul semafor ca să nu te prinzi că accelerezi în timp ce ai trebui să pui frână. 

Să venim și cu un exemplu practic. Majoritatea cunosc ieșirea din Chișinău în direcția Orheiului.  La Stăuceni, în vârful dealului, este un semafor cu vizibilitate bună de la distanță, iar acest fapt ne oferă o ocazie perfectă să nu accelerăm în timp ce la 200-300 de metri mai arde culoarea roșie. La fel, dacă prin oraș te-a prins roșu la semafor, nu accelera când se aprinde verde pentru că, cel mai probabil, la următorul semafor iar te prinde roșu.    

3.   Ulei, aer condiționat & presiunea din roți

Pentru final am ținut să adunăm toate trucurile care nu țin de stilul în care conduci. Experții se arată convinși că asupra consumului influențează și calitatea uleiului din motor. Prin urmare, trebuie să știți că lubrifiantul contează nu doar pentru buna funcționare a mașinii, ci și pentru economii imediate.

Acum, practic fiecare mașină are și aer condiționat. Această dotare vă costă cam un litru de carburant la 100 km/h. Nu credem că merită să te coci în mașină pentru o economie nesemnificativă, dar ai putea să renunți la climatizare atunci când confortul termic de afară este acceptabil. Și dacă aveți impresia că deplasarea cu viteză fără aer condiționat și cu geamurile date în jos vă aduce economii, vă înșelați. La viteză de peste 60 km/h, veți avea deja o aerodinamică proastă. Vântul din exterior pătrunde în habitaclu, fapt ce mărește rezistența. Prin urmare, este mai econom, dar și mai sigur să apelezi la aerul condiționat.

Ultima recomandare este despre roți și încărcătură. Presiunea în pneuri nu trebuie neglijată pentru că pneurile umflate sub sau peste normă îți aduc un consum în plus de jumătate de litru.  Ca să afli care este presiunea optimă pentru mașina pe care o conduci, vezi abțibildul din zona portierei șoferului. Dar contează și cât pui în spatele calului de fier. Există șoferi cu deprinderi de melc – de a purta casa-n spate. Trebuie să știți că orice încărcătură în plus influențează consumul. Așa că cei care mai poartă cu ei sacul cu nisip încă din iarnă, poate ar fi cazul să scape de el.

Indiferent de prețul la carburanți, nimic nu este mai important decât siguranța în trafic. MOGO vă dorește drum bun pe bani mărunți, doar că economiile să nu fie făcute nici într-un caz în detrimentul siguranței.   

Pentru o mai pare economie de combustibil, experții MOGO recomandă achiziționarea unui automobil electric sau hybrid. 

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

Loading...