Mogo: Mașini noi de până la 10000 euro pe care le poți găsi în Moldova Ⓟ
Afectată încă de criza semiconductoarelor, piața auto intră într-o nouă turbulență, provocată de războiul din Ucraina. În aceste condiții, în Republica Moldova, ca și în întreaga lume, este greu să mai găsești o mașină nouă care să coste mai ieftin de 10 000 de euro.
În saloanele auto din Republica Moldova mai sunt două mărci pe care le mai putem încadra în această categorie. Partea bună este că dacă mai adăugăm 1 000 de euro putem face rost și de un crossover “made in China”.
Dacia Logan
Dacia este marca numărul 1 în Republica Moldova. În ultimii ani producătorul român, cu suflu francez, a vândut cele mai multe mașini noi. Excepție a fost doar 2021, an afectat de criza semiconductoarelor care a dat peste cap livrările de mașini în toată lumea. Acum salonul Dacia vinde modelul Logan la un preț ce pornește de la 8 980 de euro. Majoritatea cred că este cel mai bun raport preț/calitate. Sunt privite ca și “căluți muncitori”, buni la gospodărie atât pentru familii, cât și pentru companii.
Dacia Logan câștigă detașat la capitolul spațiu, atunci când e vorba de mașini până în 10 000 de euro. Nu credem că în acest segment de piață mai există un automobil în care trei oameni să se simtă comod pe bancheta din spate. Gândind în perspectivă, un avantaj este și faptul că, după expirarea garanției, costurile de reparație nu ard buzunarul. Uzina de la Mioveni este aproape, ceea ce simplifică procesul de livrare a pieselor. Dar până să căutați sub capotă, pentru alte chestii decât pentru schimbul de ulei, savurați 3 ani de garanție sau 100 000 de kilometri parcurși.
Peugeot 301
Știm că fanii Dacia, în mare parte, sunt clienții corporativi, dar și șoferii trecuți de 40 de ani. Cei mai tineri, însă sunt în căutarea unui model mai futuristic. Sedanul Peugeot 301 ar putea fi o alternativă. Să cumperi o mașină franceză nouă la un preț ce pornește de la 9 900 de euro este cel puțin o ofertă ce merită să fie luată în calcul. Modelul cucerește prin liniile sale moderne, habitaclul din materiale ce arată bine și plăcute la atingere, volan din piele și chiar monitor tactil de 7 inci. Ceea ce nu au reușit francezii este să monteze și o cutie automat pe versiunea de 9 900 de euro. Cutia este mecanică, fiind cuplată la un motor de 1 200 de centimetri cubi, ce dezvoltă 82 de cai putere. Evident că fiecare și-ar dori ceva cai în plus, dar în condițiile actuale, poate mai mult contează consumul, care este de 5-6 litri/100 km.
Alternativa chineză
Acum un an, în Republica Moldova, au fost aduse primele modele BAIC, produse în China. Evident că moldovenii, ca și restul lumii, sunt foarte reticenți în raport cu produsele din est. Totuși, în ultimii ani, industria auto chineză a evoluat mult și cucerește tot mai multe piețe noi datorită raportului bun preț/calitate.
Luna trecută, cu ușurință am fi trecut modelul BAIC D 20 în topul mașinilor noi de până la 10 000 de euro. Doar că în februarie dealerul a vândut ultimele două mașini la un preț de 7 500 de euro. Aceste nu mai sunt în stoc și, pentru moment, cel mai ieftin BAIC costa 10 990 de euro. Este vorba de un model, designul căruia a fost “inspirat” de BMW X3. Chinezii se pare că nici nu ascund acest lucru, întrucât i-au dat și o denumire similară - BAIC X3.
Evident că unicul avantaj față de mașina germană este prețul de câteva ori mai mic. Replica arată mai mult decât bine pentru un crossover de nici 11 000 de euro. Motorul de sub capotă, însă, dezvoltă ceva mai puțin cai putere - 116 (motor 1,5 litri). Și dacă vrem să ne încadrăm în acest segment de preț, atunci va trebui să acceptăm și cutia mecanică.
Vă întrebați, probabil, cât de durabilă este această investiție. Pentru a vă răspunde la întrebare, mai avem nevoie de timp, întrucât nu a trecut decât un an de la apariția primelor BAIC în Republica Moldova. Cert este că în perioada aceasta chinezii au reușit să vândă aproape 100 de mașini, dintre care 15 doar de la începutul anului.
Indiferent că alegeți o mașină nouă sau una rulată, într-o perioadă în care este ceva mai dificil să aduni banii la ciorap, soluțiile de finanțare auto, oferite de MOGO, devin și mai atractive. Ceea ce aparent este imposibil, poate deveni un vis realizat după o consultație cu experții MOGO. Aceștia vor veni cu soluții individuale, astfel încât creditul auto să nu devină o povară.