main logo
16855

Dmitri Voloșin s-a adresat ministrului Educației din R. Moldova

Directorul general al companiei Simpals, Dmitri Voloșin, a venit cu o adresare către ministrul Educației, Igor Șarov, în situația apărută în sfera învățământului în contextul carantinei.

Dmitri Voloșin s-a adresat ministrului Educației din R. Moldova

Redacția Știri.md redă mai jos mesajul integral al directorului companiei Simpals:

”Adresare către ministrul Educației din Republica Moldova

Stimate domnule Igor Șarov,

În aceste timpuri grele pentru școli și universități, țara are febră. Se întâmplă nu din cauza coronavirusului de tip nou, ci a nervozității sau a nedumeririi profesorilor, copiilor, părinților și funcționarilor statului. Nimeni nu înțelege: Cum să înveți de acasă?

Dar există o soluție: platforma Studii.md. Platforma nu e ideală, deocamdată. Totuși, e implementată cu succes în zeci de școli. Astăzi sunt înregistrate peste 50.000 de conturi ale profesorilor, părinților, copiilor și directorilor școlilor.

Muncim asupra platformei câte 12 ore pe zi pentru a asigura școlile cu un sistem comod, intuitiv, sigur și gratuit ce oferă agende electronice, ce includ reușitele și temele elevilor.

Am cheltuit peste 4 milioane de lei timp de 2 ani pentru a dezvolta proiectul Studii.md. Peste 30 de persoane muncesc în regim alert pentru a conecta zeci de școli lunar, dar Ministerul Educației ignoră existența acestei platforme. Metodologia desfășurării procesului educațional la distanță nu conține nicio mențiune despre Studii.md.

https://mecc.gov.md/ro/content/ministerul-educatiei-culturii-si-cercetarii-aprobat-metodologia-privind-continuarea-la

Citez: “… Cadrele didactice vor stabili căile de comunicare la distanță cu elevii în procesul educațional: Viber, Messenger, E-mail, Google Classroom, Facebook, Zoom, Google Forms, Survey Monkey, Kahoot, ProProfs, Quizalize, Triventy, Quizizz, Hot Potatoes, etc… “

Din câte înțelegem, Cartofii Fierbinți (trad. Hot Potatoes) reprezintă o soluție ideală, dar cum rămâne cu proiectul realizat în Republica Moldova, care e ajustat la necesitățile locale și testat timp de câțiva ani în mai multe școli?

De ce noi și alte mii de părinți își rup părul din cap, încercând să se descurce cu un soft neînțeles și neadaptat necesităților?

De ce profesorii citesc în Viber mii de mesaje zilnic, încercând să găsească temele elevilor prin muntele de gunoi?

Cine le va explica copiilor care se pierd în sursele de informare diverse ce să învețe pentru mâine și cine le va spune ce să facă?

Vă propun să răspundeți singur la întrebarea: Chiar nu aveți nevoie la nivel ministerial de un sistem comod și transparent de management al școlilor care oferă și datele cu reușita elevilor?

Chiar nu doriți să aveți o platformă unică în care se arată reușita fiecărui elev din acele sute de mii pentru a compara clasele, școlile, profesorii și BAC-urile?

Chiar țara noastră nu trebuie să aibă un viitor cu învățământ digital ca data viitoare să evităm panica și învățământul la distanță să devină un coșmar pentru toți?

Vă rog să ne oferiți răspunsuri și explicații la aceste întrebări.

PS: Suntem dispuși să colaborăm și ne dorim mult să conlucrăm umăr la umăr în sistemul educațional din Republica Moldova

PPS: Nu urmărim un scop comercial. Sistemul e gratuit pentru școlile de stat și țară”, se arată în mesaj.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării