Fără evaluări și note la două obiecte: Noi reguli pentru clasele primare
Ministerul Educației și Cercetării a revizuit Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV.
Astfel, MEC propune ca elevilor claselor primare să li se excludă evaluările la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală”, iar în loc de note profesorii să folosească determinative încurajatoare, transmite Știri.md.
Totodată, portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu vor mai fi obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic.
Tabelul performanțelor școlare va fi simplificat, reducându-se de la patru la o pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor vor fi decise de fiecare instituție de învățământ în parte.
În procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV, au fost consultate opiniile a peste 3.000 de cadre didactice din întreaga țară, prin aplicarea unui chestionar online cu referire la debirocratizarea activității cadrului didactic din învățământul primar.