main logo
455

Babuc, despre importanța pregătirii parcursului elevilor spre vocaţie

Ministrul Monica Babuc a participat la sesiunea de formare a membrilor grupurilor de lucru în domeniul dezvoltării curriculare.

Babuc, despre importanța pregătirii parcursului elevilor spre vocaţie

Potrivit MECC, astăzi, 22 martie, Monica Babuc, a participat la sesiunea de formare a membrilor grupurilor de lucru în domeniul dezvoltării curriculare. Evenimentul a avut loc în incinta Institutului Muncii, transmite Știri.md.

În debutul întrunirii, Monica Babuc a menţionat că una dintre cele mai importante misiuni ale Ministerului Educației, Culturii și Cercetării este racordarea politicilor educaţionale la exigenţele timpului şi aşteptările societăţii. 

„Reforma curriculară la nivelul învăţământului general are drept scop înlăturarea discrepanţelor dintre curriculumul predat şi cel evaluat, dintre pregătirea elevilor şi parcursul lor ulterior orientat spre vocaţie. 

Or, datoria dumneavoastră a celor 120 de experţi selectaţi pentru revizuirea curriculară este de a accesibiliza conținuturile prin acordarea unei ponderi mai mari cunoștințelor practice, procedurale și atitudinale, a corela unitățile de învățare prin sistemul competențe-conținut, incluzând elemente de atractivitate pentru elevi și în care aceștia să poată identifica utilitatea practică în vederea creării traseului lor personal și social, și nu în ultimul rând pentru a evita supraîncărcarea procesului educațional”, a afirmat oficialul.

În cadrul sesiunii de formare a membrilor grupurilor de lucru în domeniul dezvoltării curriculare au avut loc mai multe ateliere de lucru, în cadru cărora au fost dezbătute mai multe tematici, precum: 

  • Repere conceptuale și inovative privind dezvoltarea produselor curriculare în învățământul gimnazial și liceal. Obiectivele și Planul de activitate; 
  • Dezvoltarea curriculară. Studii naționale; 
  • Dezvoltarea curriculară în învățământul primar. Lecții învățate. Riscuri etc.

Amintim că, pe parcursul anului 2018 au fost dezvoltate și aprobate: 

  • 26 de curricule disciplinare în învățământul primar și Ghiduri de implementare a lor; 
  • au fost reconceptualizate curriculumurile la disciplinele: Educația pentru societate, Educația tehnologică prin elaborarea a 2 module - Educație digitală și Robotică, Dezvoltarea personală;  
  • au fost aprobate Cadrul de referință și Curriculum pentru educația timpurie; 
  • a fost diversificată oferta educațională a Planuri-cadru de învățământ pentru ciclul liceal prin implementarea a trei modele noi de planuri la alegerea instituției ce vin cu reducere de număr de ore, a disciplinelor, extinderea numărului de discipline la alegerea elevului și posibilitatea studierii unor discipline la nivel avansat în funcție de necesitățile elevului pentru urmarea traseului individual; 
  • au fost elaborate și puse în aplicare Metodologiile de evaluare prin descriptori la 6 discipline școlare din cele 13 ale Planului cadru pentru clasa a V-a în vederea asigurării continuității implementării Evaluării criteriale prin descriptori.  

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării