main logo
785

Explicația unui fost pilot britanic privind tragedia din Etiopia: Un semnal de alarmă

Investigatorii au găsit una dintre cutiile negre ale avionului prăbuşit duminică dimineaţă în Etiopia. Este de aşteptat ca dispozitivul să furnizeze indicii importante despre cauza tragediei.

Explicația unui fost pilot britanic privind tragedia din Etiopia

Între timp, compania producătoare Boeing suportă primele consecinţe. Autoritatea Aviaţiei Civile chineze le-a cerut companiilor aeriene din această țară să nu mai permită decolarea aparatelor similare cu cel prăbuşit. 

Este al doilea avion 737 Max 8 care a căzut, în ultimele 5 luni, transmite Știri.md cu referire la Stirileprotv.ro.

Avionul aparţinând companiei Ethiopian Airlines, care efectua un zbor către Nairobi, s-a prăbuşit la 6 minute după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba. 

La bord se aflau pasageri din peste 30 de ţări, printre care 32 de kenyeni, 18 canadieni şi 7 britanici. Cel puţin 19 dintre victime colaborau cu Organizaţia Naţiunilor Unite, potrivit unui oficial ONU.

La locul accidentului, echipele de anchetă încearcă să recupereze rămăşiţele umane şi obiectele personale ale pasagerilor şi ale celor 8 membri ai echipajului.

Până când anchetatorii vor recupera cutiile negre ale aparatului, experţii în aviaţie nu pot decât să facă presupuneri.

Mikey Kay, jurnalist and fost pilot în Forțele Aeriene britanice: „Sunt informaţii preliminare în acest stadiu, potrivit cărora aeronava a urcat până la altitudinea de 274 de metri după decolare, ceea ce pentru cei mai mulţi dintre noi, cei care am zburat se întâmplă în momentul în care rotile s-au ridicat de pe pistă şi flapsurile s-au închis. Este nevoie că ascensiunea sa se facă foarte rapid, pentru că avioanele să se ridice de pe pistă. Pentru noi, este un semnal de alarmă.”

Tragedia are multe elemente comune cu cea din octombrie anul trecut, în care un aparat de acelaşi tip a căzut în Marea Java, tot la câteva minute după decolare.

Mikey Kay, jurnalist and fost pilot în Forțele Aeriene britanice: „Dacă ne gândim la prăbuşirea aparatului Lion Air din octombrie 2018, acel aparat era tot un 737 Max-8. 

Informaţia interesantă legată de acel accident , este o informaţie legată de senzorii unghiului de atac. Vă arăt imediat ce înseamnă. Aceasta este bordul de atac şi acesta este bordul de fugă. 

Dacă desenăm o linie între cele două şi curentul de aer, acel unghi care se creează se cheamă unghi de atac. Dacă unghiul de atac creşte prea mult, avionul pierde portanța.”

Modelul 737 Max-8 a fost dat în folosinţă în aviaţia comercială din 2017, iar aeronava care s-a prăbuşit avusese prima verificare de mentenanță, la începutul lui februarie. Compania Boeing a declarat că este profund întristată de tragedie şi că trimite la locul accidentului o echipă de specialişti.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării