main logo
3061

Dezvăluiri despre avionul aterizat forţat pe deal: Nu e primul accident

Aeronava care, în data 4 iunie, a aterizat forţat într-un lan de grâu din satul Găureni, raionul Ialoveni, nu este la primul incident aviatic. Acum un an, aparatul de zbor a fost la un pas să se prăbuşească.

Dezvăluiri despre avionul aterizat forţat pe deal: Nu e primul accident

Potrivit reprezentanților Autorității Aeronautice Civile, pilotul a efectuat o manevră interzisă la o înălțime de doar 15 metri, transmite Știri.md cu referire la Publika.md.

"A intrat în cablurile de înaltă tensiune. A atins rețeaua cu elicea, iar în rezultat a fost avariată partea din față a avionului. Aproape că a fost tăiată partea din față și roata din partea stângă", a comunicat șeful Aviației Ușoare și Ultraușoare din cadrul ACC, Valeriu Luca.

Pilotul s-a ales cu o amendă de 1.500 de lei. Acesta a reușit să aterizeze cu avionul avariat pe aerodromul de la Vadul lui Vodă.

"Pilotul a aterizat încet pe roata dreaptă, a mers cât a putut pe o roată, iar cât a pierdut din viteză, a lăsat aeronava pe roata din față, a căzut pe partea stângă și s-a oprit", a menţionat șeful Aviației Ușoare și Ultraușoare din cadrul ACC, Valeriu Luca.

Proprietarul aeronavei a avut nevoie de două luni pentru a remedia defecțiunile, iar în data de 31 iulie 2020, a reușit să-și prelungească certificatul de navigabilitate. Documentul a fost eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă. 

"A fost o comisie, specialiștii au verificat starea tehnică. Nu au fost suspiciuni sau defecte. Avionul a zburat până în ultimul moment, adică până a fost nevoit să aterizeze forțat.", a spus șeful Aviației Ușoare și Ultraușoare din cadrul ACC, Valeriu Luca.

Toate circumstanțele producerii ultimului incident din 4 iunie urmează să fie stabilite de o comisie din cadrul Ministerului Economiei. 

Ancheta va fi gata până la începutul lunii iulie.

"Proprietarul aeronavei consideră că reparația aeronavei după impactul cu solul l-ar costa mai mult decât procurarea unei alte aeronave. Decizia lui îi aparține de a nu-l mai repara. 

Certificatul de navigabilitate care a fost sistat, nu va mai fi prelungit pentru aeronava în cauză", a afirmat șeful Direcției Navigabilitate din cadrul ACC, Vasile Croitoru.

În Moldova există o singură stație care efectuează inspecția tehnică a avioanelor. 

Centrul este unul privat, iar actele eliberate de mecanici stau la baza acordării certificatului de navigabilitate. 

Potrivit procedurii, înainte de a semna acest document, specialiștii din cadrul instituției de stat verifică vizual starea tehnică a aeronavelor. 

Autoritatea Aeronautică Civilă anunță că, în ultimii doi ani, au avut loc 3 incidente cu implicarea aparatelor mici de zbor. 

În Moldova sunt înregistrați 155 de piloți și 25 de avioane de mici dimensiuni.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării