Transportul de mărfuri pe cale ferată, în scădere. Cum explică CFM
Șeful Căii Ferate din Moldova afirmă că dacă comparăm volumul de mărfuri importate și exportate din primul trimestru al anului 2023 cu cel din 2024, acestea au scăzut considerabil. Astfel, doar în primele trei luni anului, exportul de mărfuri a scăzut de la 200.253 de tone la 160.424 de tone (-39.829 de tone).
În cadrul unui interviu pentru Știri.md, Serghei Tomșa a declarat că importul de mărfuri a scăzut de la 314.527 de tone la 164.370 de tone (-150.157 de tone), iar transportul de mărfuri a scăzut și el de la 160.365 de tone la 142.794 de tone (-17.571 de tone).
„Dacă comparăm volumul de mărfuri importate și exportate din primul trimestru al anului 2023 cu cel din 2024, vedem că acestea au scăzut considerabil. Astfel, doar în primele trei luni anului, exportul de mărfuri a scăzut de la 200.253 de tone la 160.424 de tone (-39.829 de tone)”, a declarat Serghei Tomșa.
În ceea ce privește importul de mărfuri, șeful CFM explică că acesta a scăzut de la 314.527 de tone la 164.370 de tone (-150.157 de tone). La fel, transportul de mărfuri a scăzut și el de la 160.365 de tone la 142.794 de tone (-17.571 de tone).
„Dacă vorbim despre tranzitul de mărfuri, aici situația este un pic mai bună, deoarece, în primele trei luni ale anului 2023, acesta a fost de 150.702 tone, iar în perioada ianuarie-martie 2024, tranzitul a fost de 160.732 de tone (+10.030 de tone). În total, în primele trei luni ale lui 2024, transportul de mărfuri a fost de 628.319 tone, cu 197.528 de tone mai puțin față de 825.847 de tone în anul 2023”, a spus șeful CFM.
Serghei Tomșa a explicat că principalele cauze care au dus la acest lucru sunt: situația din Ucraina, creșterea volumelor de transport de mărfuri prin porturile maritime din Odesa, rutele noi de transport și reducerea timpului de transport.
„Pentru a crește volumul de transport de mărfuri și pasageri, la moment, Calea Ferată din Moldova investește în infrastructură și în calitatea deservirii pasagerilor”, a conchis directorul CFM.
Citește întreg interviul AICI.