main logo
848

Noul proprietar al Tutun-CTC, acuzat că blochează trecerea trenurilor

La câteva luni de la privatizarea societăţii Tutun-CTC, noua administraţie impusă de acţionarul majoritar al întreprinderii a început să creeze anumite probleme vecinilor săi.

Noul proprietar al Tutun-CTC, acuzat că blochează trecerea trenurilorNoul proprietar al Tutun-CTC blochează trecerea trenurilor pe teritoriu

Astfel la finele săptămânii trecute, Tutun-CTC nu a permis trecerea pe teritoriul său a căteva vagoane cu cereale ale unei companii şi care erau transportate de Calea Ferată din Moldova (CFM), transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Acestea urmau să ajungă la Combinatul de Produse Cerealiere, aflat în vecinătatea Tutun-CTC.

Ion Paladi, şeful staţiei Chişinău a CFM, a confirmat acest lucru, susţinând că Tutun-CTC nu a avertizat pe nimeni despre o astfel de interdicţie şi nici motivele acesteia.

„Aşa-ceva nu s-a mai întâmplat. Ei la Calea Ferată pretenţii nu au! Le au la vecinii lor de acolo - Combinatul de cereale (produse cerealiere n.r.). Cu dânşii au ceva.
- Mold-Street: Dar acolo sunt şi rezervele statului?
- Ion Paladi: Da, sunt rezervele statului mai departe. Iaca azi ne vom întâlni şi vom lămuri situaţia. Poate ei nu ştiu. Or au un director nou. Mai mult nu vă pot spune nimic!", a declarat Ion Paladi.

Totodată el a spus că părţile urmează să se întâlnească şi să caute o soluţie la problema apărută fără a specifica unde va avea loc şi la iniţiativa cui.

Dumitru Aramă, inginer-şef la Combinatul de Produse Cerealiere, a confirmat blocarea transportului pe segmentul de cale ferată ce trece pe teritoriul Tutun-CTC.

"Nu a fost nicio avertizare. Au spus doar că teritoriul le aparţine şi respectiv vagoanele nu pot trece", a precizat Dumitru Aramă.

De notat că chiar dacă teritoriul aparţine Tutun-CTC, calea ferată a rămas la CFM şi în cazul unei astfel de infrastructuri publice se aplică principiul servituţii, respectiv la ea pot avea acces proprietarii terenurilor aflate după Tutun-CTC, inclusiv Combinatul de Produse Cerealiere, întreprinderea Liman, unde se păstrează rezervele statului etc.

Gheorghe Naforniţă, directorul Tutun-CTC, a refuzat să comenteze susţinând că nu ar fi la curent cu situaţia creată.

"Lăsaţi. De unde aţi luat informaţia? Cine v-a dat aşa informaţie. Prima dată aud. Nu sunt la curent cu aceasta!", a declarat el pentru Mold-Street.com, invocând perioada sărbătorilor.

Totuşi el a confirmat că urmează o întâlnire cu reprezentanţii de la Calea Ferată şi Combinatul de Produse Cerealiere în această chestiune.

De notat că servitutea este dreptul proprietarului unui teren înfundat de a trece peste terenurile învecinate pentru a ajunge la o cale publică. În acest caz e vorba de calea ferată, dar aşa-ceva se aplică şi în cazul reţelelor electrice, a liniilor telefonice etc.

Amintim că la începutul acestui an Agenția Proprietății Publice a vândut cota statului de circa 91% de la societatea Tutun-CTC. Tranzacția a fost încheiată pe 11 ianuarie 2019, iar prețul a fost de 167,7 milioane lei, adică mai mic de 10 milioane dolari.

Noul proprietar este compania Le Bridge Corporation Limited, deținută de omul de afaceri Franck Arif, care deţine o reţea de magazine duty free şi se ocupă şi cu distribuţia de ţigări şi alte mărfuri ale unor producători. 

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării