14 ianuarie, 12:00
0
433

Fagura anunță atragerea unei investiții de 100k euro de la V7 Capital Ⓟ

14 ianuarie, 12:00
0
433

Fagura.com a atras o nouă investiție în valoare de 100 mii EURO de la V7 Capital, un startup studio din România. Investiția este de tip convertible note și va fi utilizată pentru a stimula viteza de finanțare a cererilor de împrumut de pe platformă și de a crește oferta de finanțare pentru investitori.

După ce o cerere de împrumut este listată pe platformă, investitorii au posibilitatea de a investi prioritar. Dacă timp de 1-2 zile lucrătoare sumă nu este finanțată deplin, Fagura va cofinanța diferența, dar nu mai mult de 25-30% din valoarea împrumutului. Astfel, va crește considerabil viteza de finanțare a împrumuturilor pe platformă și gradul de satisfacție a împrumutaților.

Ulterior, începând cu martie 2022, Fagura va lista aceste investiții în Secondary Market, modulul de piață secundară de pe platformă, pe care orice investitor le va putea cumpăra. În așa mod, va crește oferta pentru investitorii care își doresc să își crească portofoliul de investiții.

Aveam nevoie de această investiție ca să dinamizăm finanțarea cererilor mai mari. Cereri de 4000 sau 5000 euro aveau nevoie de mai multe zile pentru a aduna suma completă, iar uneori erau finanțate parțial. Am testat acest mecanism în luna decembrie și împrumuturile se finanțează mult mai rapid. Plus, va crește oferta din Secondary Market. Sperăm să aducă investitorilor din platformă mai multă siguranță și încrederea că dezvoltăm un produs în care riscăm și noi, alături de ei”, a menționat Tudor Darie, CEO Fagura.com.

Investiția a fost atrasă de la V7 Capital, un startup studio din România care sprijină dezvoltarea startup-urilor inovative. „Cred că industria financiară, deja în plină schimbare, își va accelera ritmul în care se transformă, iar unul dintre vectorii care stau la baza acestei transformări va fi “democratizarea” accesului la capitalul privat. Modelul de P2P lending al Fagura poate adresa acest trend, iar echipa proiectului ne-a dat încrederea că poate dezvolta afacerea într-un mod sustenabil”, a declarat Iulian Cîrciumaru, Managing Partner V7 Capital.

Tranzacția a fost asistată juridic de către CEE Attorneys - Boanță, Gîdei și Asociații SCA.

Fagura.com este prima platformă de P2P lending (investiții alternative în împrumuturi), înregistrată în Estonia și lansată în R. Moldova, cu un scoring automatizat ce permite luarea deciziilor în mai puțin de 1 secundă. Compania are peste 30 de mii de conturi de utilizator create în platformă, peste 560 de investitori activi care au generat finanțare în valoare de peste 1 milion de euro în peste 980 de împrumuturi. În 2021, Fagura a atras o investiție de 340 mii euro prin Seedrs.com, o platformă de crowd investing din Londra, pentru a pregăti și lansa platforma în Uniunea Europeană.

Fagura.com a fost lansată în mai 2019, devenind premiat în domeniul Fintech la mai multe evenimente din R. Moldova și România: Brandul anului în FinTech, 2020 (Moldova), Startup-ul cu cel mai mare impact, 2020 (Moldova), Top 3 best FinTechs, Future Banking 2019 (România).

După ce o cerere de împrumut este listată pe platformă, investitorii au posibilitatea de a investi prioritar. Dacă timp de 1-2 zile lucrătoare sumă nu este finanțată deplin, Fagura va cofinanța diferența, dar nu mai mult de 25-30% din valoarea împrumutului. Astfel, va crește considerabil viteza de finanțare a împrumuturilor pe platformă și gradul de satisfacție a împrumutaților.

Ulterior, începând cu martie 2022, Fagura va lista aceste investiții în Secondary Market, modulul de piață secundară de pe platformă, pe care orice investitor le va putea cumpăra. În așa mod, va crește oferta pentru investitorii care își doresc să își crească portofoliul de investiții.

Aveam nevoie de această investiție ca să dinamizăm finanțarea cererilor mai mari. Cereri de 4000 sau 5000 euro aveau nevoie de mai multe zile pentru a aduna suma completă, iar uneori erau finanțate parțial. Am testat acest mecanism în luna decembrie și împrumuturile se finanțează mult mai rapid. Plus, va crește oferta din Secondary Market. Sperăm să aducă investitorilor din platformă mai multă siguranță și încrederea că dezvoltăm un produs în care riscăm și noi, alături de ei”, a menționat Tudor Darie, CEO Fagura.com.

Investiția a fost atrasă de la V7 Capital, un startup studio din România care sprijină dezvoltarea startup-urilor inovative. „Cred că industria financiară, deja în plină schimbare, își va accelera ritmul în care se transformă, iar unul dintre vectorii care stau la baza acestei transformări va fi “democratizarea” accesului la capitalul privat. Modelul de P2P lending al Fagura poate adresa acest trend, iar echipa proiectului ne-a dat încrederea că poate dezvolta afacerea într-un mod sustenabil”, a declarat Iulian Cîrciumaru, Managing Partner V7 Capital.

Tranzacția a fost asistată juridic de către CEE Attorneys - Boanță, Gîdei și Asociații SCA.

Fagura.com este prima platformă de P2P lending (investiții alternative în împrumuturi), înregistrată în Estonia și lansată în R. Moldova, cu un scoring automatizat ce permite luarea deciziilor în mai puțin de 1 secundă. Compania are peste 30 de mii de conturi de utilizator create în platformă, peste 560 de investitori activi care au generat finanțare în valoare de peste 1 milion de euro în peste 980 de împrumuturi. În 2021, Fagura a atras o investiție de 340 mii euro prin Seedrs.com, o platformă de crowd investing din Londra, pentru a pregăti și lansa platforma în Uniunea Europeană.

Fagura.com a fost lansată în mai 2019, devenind premiat în domeniul Fintech la mai multe evenimente din R. Moldova și România: Brandul anului în FinTech, 2020 (Moldova), Startup-ul cu cel mai mare impact, 2020 (Moldova), Top 3 best FinTechs, Future Banking 2019 (România).

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

24 dec, 2021 16:20
0
477

Agenția de Investiții promovează exporturile, turismul și imaginea țării

24 dec, 2021 16:20
0
477

Atragerea investițiilor, promovarea exportului, turismului și a imaginii de țară – acestea sunt direcțiile în care își desfășoară activitatea echipa Agenției de Investiții „Invest Moldova”. Deși ultimii doi ani au impus o adaptare a activității la noile realități determinate de situația pandemică și o regândire a metodelor aplicate și a instrumentelor utilizate, în 2021 au fost obținute rezultate considerabile.

Pentru a face cunoștință unui număr cât mai mare de potențiali parteneri cu oferta investițională a țării, a fost organizată participarea la 8 expoziții internaționale, au fost desfășurate 42 de vizite de studii pentru sectoarele strategice ale economiei cum sunt industria textilelor, industria agroalimentară, sectorul agrifood, sectorul IT și altele. 

Cu susținerea Agenției de Investiții „Invest Moldova” au fost organizate mai multe evenimente internaționale, la care au participat 320 de companii locale și 80 de companii internaționale. Printre acestea a fost și primul forum în domeniul imobiliar, care a reunit reprezentanții guvernului și ai instituțiilor de stat, ai mediului asociativ, dar și ai companiilor comerciale din domeniu, cu scopul de a discuta oportunitățile pe care le prezintă sectorul pentru investitori, dar și provocările cu care se confruntă și necesitățile de dezvoltare.

11 companii și-au anunțat în 2021 decizia de a realiza investiții de peste 17 milioane de euro în Republica Moldova și de a crea peste o mie  de locuri de muncă. 

Pentru promovarea exporturilor Agenția de Investiții „Invest Moldova” a organizat participarea a 34 de companii la 6 expoziții internaționale, în rezultatul cărora au fost semnate 47 de contracte. Au fost desfășurate și două programe pentru promovarea exporturilor, menite să pregătească companiile locale pentru a penetra piețele externe, dar și să ofere acces la potențiali parteneri de export. Volumul estimat al exportului rezultat în urma acestor activități depășește 12 milioane de euro. 

Pentru promovarea turismului și a imaginii de țară au fost organizate câteva campanii, printre care „Moldova – a place to find yourself”, în cadrul căreia a fost lansat un videoclip cu participarea interpreților Dara și Pașa Parfeni, care a avut succes la nivel internațional. A doua etapă a acestei campanii, „A place to find your harmony”, a presupus difuzarea unui șir de materiale video în care Andrew Rayel, celebrul DJ originar din Moldova, își interpretează melodiile în locuri pitorești din țară. 

Scopul acestor campanii este de a repoziționa Moldova ca destinație turistică post pandemică. 

Pentru a face cunoștință unui număr cât mai mare de potențiali parteneri cu oferta investițională a țării, a fost organizată participarea la 8 expoziții internaționale, au fost desfășurate 42 de vizite de studii pentru sectoarele strategice ale economiei cum sunt industria textilelor, industria agroalimentară, sectorul agrifood, sectorul IT și altele. 

Cu susținerea Agenției de Investiții „Invest Moldova” au fost organizate mai multe evenimente internaționale, la care au participat 320 de companii locale și 80 de companii internaționale. Printre acestea a fost și primul forum în domeniul imobiliar, care a reunit reprezentanții guvernului și ai instituțiilor de stat, ai mediului asociativ, dar și ai companiilor comerciale din domeniu, cu scopul de a discuta oportunitățile pe care le prezintă sectorul pentru investitori, dar și provocările cu care se confruntă și necesitățile de dezvoltare.

11 companii și-au anunțat în 2021 decizia de a realiza investiții de peste 17 milioane de euro în Republica Moldova și de a crea peste o mie  de locuri de muncă. 

Pentru promovarea exporturilor Agenția de Investiții „Invest Moldova” a organizat participarea a 34 de companii la 6 expoziții internaționale, în rezultatul cărora au fost semnate 47 de contracte. Au fost desfășurate și două programe pentru promovarea exporturilor, menite să pregătească companiile locale pentru a penetra piețele externe, dar și să ofere acces la potențiali parteneri de export. Volumul estimat al exportului rezultat în urma acestor activități depășește 12 milioane de euro. 

Pentru promovarea turismului și a imaginii de țară au fost organizate câteva campanii, printre care „Moldova – a place to find yourself”, în cadrul căreia a fost lansat un videoclip cu participarea interpreților Dara și Pașa Parfeni, care a avut succes la nivel internațional. A doua etapă a acestei campanii, „A place to find your harmony”, a presupus difuzarea unui șir de materiale video în care Andrew Rayel, celebrul DJ originar din Moldova, își interpretează melodiile în locuri pitorești din țară. 

Scopul acestor campanii este de a repoziționa Moldova ca destinație turistică post pandemică. 

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...